Nieuw op DCG (04/06/2021)

• Aangenaam! Kom meer te weten over DCG en maak kennis met het team.
  • De lespakketten die werden voorgesteld op de studiedag ‘Latijn anders? Ander Latijn!’ (21/05/2021) zijn vanaf nu beschikbaar onder Lespakketten.
  • De plenaire lezingen van de studiedag zijn toegevoegd aan de Videoclips op de pagina Inspiratie.
  • Studenten van Educatieve Master Grieks maakten vier kennisclips met een introductie tot het Oudgriekse alfabet. Deze zijn geschikt voor zowel leerlingen als leerkrachten Latijn zonder voorkennis Grieks. Je vindt ze dan ook terug onder Kennisclips voor leerlingen en onder Kennisclips voor leerkrachten.
  • Tot slot: waarom Grieks? Leerlingen, ouders en leerkrachten kunnen voortaan terecht op de splinternieuwe website waaromgrieks.be, een initiatief van de UGent, de KU Leuven en Classica Vlaanderen in samenwerking met leerkrachten klassieke talen. Een verwijzing kon niet ontbreken in onze sectie Links.